Hoe marketing en HR elkaar kunnen versterken

Dankzij de keynote-presentatie van DUVAL UNION leerde ik meer over hoe marketing en HR elkaar kunnen versterken. Lees er hieronder meer over en over onze aanpak om jullie hierbij als bedrijf te ondersteunen bij het screenen van kandidaten.

Gezien wij ook merken bij onze klanten dat er een echte war for talent heerst, deel ik graag met jullie wat interessante informatie hierover die aan bod kwam tijdens deze presentatie.

The war for talent markt is gedreven door kandidaten, dat wil zeggen dat werkgevers moeite ervaren om kandidaten te vinden voor hun openstaande vacatures en dus vaak niet de werkgever alleen meer voor de kandidaat kiest, maar de kandidaat dient ook te kiezen voor het bedrijf.

Een goede match tussen de waarden en cultuur van het bedrijf en kandidaten blijkt uit onderzoek zeer belangrijk te zijn. Dit is een element waar wij vanuit BRise erg op inzetten tijdens de screenings van kandidaten. Wat zijn de drijfveren, waarden, noden en verwachtingen van kandidaten en past dit binnen de bedrijfscultuur van het bedrijf waarvoor ze solliciteren? Wij gaan hiermee dan ook interactief mee aan de slag tijdens onze selectiegesprekken door, vanuit meerdere invalshoeken,  in te zoomen op de waarden en drijfveren van kandidaten.

Binnen de huidige maatschappij heerst er behoorlijk wat stress bij mensen. Solliciteren is en blijft voor velen dan ook een erg stressvolle ervaring wat voor sommige kandidaten ertoe leidt dat ze niet volledig zichzelf kunnen zijn of presteren onder hun capaciteiten tijdens een selectiegesprek of assessment center. Wij vinden het dan ook vanuit BRise belangrijk om hierop in te spelen en zien het als ons eerste doel om mensen bij de start van een selectiegesprek en/of assessment center op hun gemak te stellen. Zowel Filip als ikzelf zijn, vanuit onze achtergrond binnen de sociale sector, dan ook getraind in het creëren van een veilig klimaat.

Wat ik nog meeneem uit de presentatie is het belang van “brand power & story telling”. Net zoals wij het belangrijk vinden om een uitgebreide intake te voorzien met onze klanten om een goed zicht te krijgen op de functie-inhoud, context van de vacature, samenstelling van het betreffende team,… vinden kandidaten het natuurlijk ook belangrijk een duidelijk beeld te krijgen van waar ze terecht zullen komen en waar het bedrijf voor staat. Daarom is het belangrijk om dit zeker mee te nemen in je benadering van de arbeidsmarkt en dit uit te stralen naar de buitenwereld toe.

 

Een reactie achterlaten

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *